lørdag 4. april 2009

I love PÅSKE!

Jeg har i lang tid gledet meg sinnsykt til påskeferien. Jeg må bare si det: PÅSKEFERIEN ER DET BESTE SOM FINNES! Hvorfor? Jeg vet ikke med dere, men min påskeferie er alltid spekket med god mat, lange dager på ski (ja, både langrennski og slalom), godteri og en jentetur til en og annen hytte hører selvfølgelig med.

Det er kanskje ikke noen overraskelse at jeg er glad i fjellet, og elsker så stå/gå på ski, og når jeg i tillegg kan nye deilig påskevær med +4 grader og sol, rett og slett digger påskeferien!
Alle mine venninner fra ungdomskolen er glade i vinterfjellet, og vi har allerede hatt en jentetur til Skeikampen i vinter. Nå er neste tur rett rundt hjørnet, og jeg gleder meg selvfølgelig kjempemye. Turen går denne gangen til Nesbyen på hytten til Mathilde. Jeg og flere jenter fra ungdomskolen entrer vintereventyret og skal virkelig kose oss med alt som hører jenteturer til; nemmelig snøbading, ansiktsmasker, jentefilmer, lange dager på ski og selvfølgelig kakao foran peisen med ullsokker; ja, påskeferie er virkelig det beste som finnes.

Etter et par dager på jentetur bærer det til fjells til min egen families hytte på Skeikampen. Det er jo ganske fast rutine å være på Skeikampen i påsken. Vi har det årlige påskerennet, med de faste deltagerne, og etterpå spiser vi den faste middagen med kjøttkaker, grønnsaker og fløtegratinerte. Som dere sikkert skjønner er familien en stor fan av trafisjoner!

Men jeg vil egnetlig bare ønske alle en god påske, enten dere skal være på fjellet i påsken eller om dere skal være hjemme og nyte syntet av snøen som smelter. Også råder jeg alle til å ta seg en skitur, bare for å få inn påskefølelsen!

Her er noen bilder, bare sånn at dere kommer i skikkelig påskefølelse! GOD PÅSKE! :D


Ingen kommentarer: