lørdag 4. april 2009

Dag 1 i påskeferien!

Nå har jeg både gjort meg ferdig med både engelsktentamen, og den grusomme geografiprøven, og det er endelig tid til å ta seg til fri, slippe kreativiteten løs, og virkelig slappe av, men atter nei. Den første dagen av påskeferien dro jeg meg selv opp klokken 10:00, slik at jeg skulle rekke å møte Pernille på Sandvika Storsenter klokken 11:00. Vi hadde nemmelig planlagt å lage collager, og måtte derfor kjøpe materialer.

Etter mange timers arbeid med klipping, liming, musikk, og prat om Nederlandsturen, fremtid, mote og selvfølgelig Zac Efron, ble vi endelig ferdig med collagene våre. Min collage var en blanding av mote og byliv, med hovedfarger som lilla, hvitt, beige, rosa, grått og sort, med overskriften; Et dukkehjem.
Grunnen til at Pernille og jeg ønsket å lage slike collager var fordi vi ønsket et bilde som var både personlig, men som kunne være en motivasjon for oss i hverdagen.
Jeg har desverre ikke et bilde av collagen jeg laget, men her er noen eksempler på collager som kan være både motiverende, og et pent bilde. Se gjerne på Pernille sin blogg for å sjekke ut hennes collage.



Lurer du på hvordan du skal komme igang så kommer tipsene her:
1. Få dem deg jentegjengen, og avtal at dere møtes hjemme oss en av dere.
2. Be alle ta med seg både gamle og nye blader. Jo flere blader jo bedre, da får dere mer utvalg når dere skal klippe ut bilder av ting dere liker. Det er mulig å både bruke bilder av klær, reiseliv, dyr, mennesker, god mat og drikke eller serverdigheter dere ønsker å se eller oppleve.
3. Kjøp et lerret på SS på Sandvika Storsenter, og noen knappenåler på Panduro. Dette koster ca 100 kroner til sammen.
4. Når dere er ferdig med collagene deres lag gjerne god mat og nyt syntet av flotte kunstverk som kan være en motivator i hverdagen!

En slik aktivitet er perfekt når været ikke er helt på topp, og man ikke ønsker å være ute i grått, kjedelig og kaldt vær.

Ingen kommentarer: