onsdag 18. mars 2009

Hvordan reklamere for Sandvika vgs?

Det er et par uker siden vi startet med reklameprosjektet i norskfaget, og jeg syntes det er kreativt av lærerne å gi oss elevene en slik type oppgave, og det gjør den vanlige skoledagen litt mer morsom og lærerik.

Gruppen jeg havnet på, mener jeg fungerte veldig bra. Det var 5 medlemmer på gruppen, og den besto av Knut Erik, Jens, Thea, Gundis og meg. Gruppearbeidet fungerte godt, selv om vi ikke startet å filme skolen for under en uke siden. Grunnen til at vi var lite effektive den første uken, var fordi vi ikke hadde noen plan for hvordan vi skulle gjennomføre oppgaven. Den andre uken fikk vi litt mer press på oss, fordi vi følte at vi måtte jobbe skikkelig for å få til oppgaven på en bra måte. Vi satte derfor igang med å filme på onsdag, og Knut har redigert filmen hjemme på en privat pc, fordi skoledataene ikke er egnet til å redigere film på. Til tross for at vi ikke går på media og kommunikasjon, syntes jeg filmen ble ganske bra, og jeg mener at filmen som vi har laget, appelerer til den aldersgruppen som vi prøver å treffe.


Tekniske problemer noe som alle kan støte på, og som kan sette et slikt type arbeid litt tilbake. Jeg vet at det var flere av gruppen som møtte på tekniske problemer med pc, filer, og redigeringsprogrammer, men alt i alt møtte ikke vår gruppe på slike problemer. Jeg vet at vi hadde noe problemer med redigeringen, men det var kun fordi pc-ene som vi på den studiespesialisernede linjen har fått utdelt ikke har mulighet til å redigere film. Selv om noen av gruppene desverre fikk smaken på tekniske utfordringer er jeg veldig imponert over hvordan alle filmene ble, og hvor kreative og flinke elevene i klassen er til å lage film.

Slik som alle de andre klassene skulle vår klasse kåre vinner-filmen, og stemme på hvilken informasjonsfilm de likte best. Avstemningen skulle være anonym, men jeg kan avsløre at jeg likte den siste informasjonsfilmen best. Jeg syntes redigeringen og kreativiteten var på topp, og at det var en film som både ga et godt inntrykk av Sandvika, samtidig som den var morsom og informativ. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med 1stbs bidrag til konkurransen mellom de forskjellige klassene.

Takk for et morsomt og anderledes prosjekt, og gratulerer til gruppen som vant heder og ære, og som ble kåret til 1stbs beste informasjonsfilm!

Ingen kommentarer: