Det samme gjelder matvarene i kjøleskapet eller kjøkkenskapet. Mest sannsynlig vil mange av produktene i skapet komme fra kjente merker som har vært på markedet en stund, og som har klart å overbevise kundene om at deres produkt er det beste.
En reklame som fungerer er en reklame som gir et inntrykk på folk. For min del syntes jeg det kan være interessant om reklamen er underholdene og morsom. Hvis reklamen i seg selv er god, og klarer å reklamere for det den skal, vil man kunne si at reklamen har gitt et inntrykk på folk.

En reklame som jeg den seneste tiden har lagt merke til er reklamene om miljøagentene og barne som forsøker å hindre sine foreldre i å slippe ut gasser og avfallsstoffer som kan skade miljøet. Setningen "jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet" går igjen i alle reklamene, og skaper en slags rød tråd, fordi når denne setningen blir nevn vet man at reklamen handler om å ta vare på miljøet og sikre naturen for de generasjonene som kommer etter oss.
I denne reklamen er det en oppfordring til alle foreldrene i Norge om å melde barnet deres inn i en organisasjon som gir kunnskap om miljøet, slik at barnet blir en såkalt miljøagent.
Dette skal gi kunnskap og forståelse for hvordan våre valg i dag kan påvirke fremtiden, og fremtidens generasjoner. Jeg syntes det er veldig bra at en miljøorganisasjon klarer å lage en reklame om et tema mange ikke har noe særlig interesse for til noe ganske morsomt, og selvsagt til en bra reklame.
1 kommentar:
haha, miljøagentene er så søte!
Legg inn en kommentar