tirsdag 21. april 2009

Takk for et år med blogging - vi ses til neste år!

Et år har nesten gått fra vi startet på videregående i høst, selv om det så absolutt ikke føles ut som det! 1 år på videregående betyr også nesten 1 år med blogg, blogginnlegg, blogglekser, og ikke minst blogglesing. Jeg trodde aldri jeg kom til å verken skrive, lese eller interessere meg for blogger, men Sandvika Vgs har virkelig endret mitt syn på blogging.

Jeg er kanskje ikke den aller mest aktive bloggeren, men jeg ser ikke noe galt i å blottlegge meninger og tanker på en nettside. Man kan både få positive og negative tilbakemeldinger, og jeg tror at man vokser mye på konstruktiv kritikk, debattering, og en blogg er virkelig en bra arena hvor det er muligheter for å skrive både dype og overfladiske innlegg.





Jeg har selvsagt tatt meg turen innom www.blogg.no, og sjekket ut listen over de mest leste bloggene i Norge. Der er det både jenter som skriver om en sykdom de har, og de bruker bloggen sin som et komunikasjonsmiddel til de andre rundt om i verden som bryr seg om dem, og som lurer på hvordan det går med dem. Men det er også jenter og gutter som kun skriver om hvor mye sminke de klinte i ansiktet i dag tidlig, og hvilke jeans-merker som er best. For all del, folk skal få lov til å skrive hva de selv ønsker, og det er ganske underholdende å lese om selvbruningstips, og "hvordan-bli-deiligst-på-stranden-artikler".

Men det er nettopp dette som er så bra med blogging. Du kan skrive om akkurat det som opptar DEG, og ingen kan egnetlig dømme deg ettersom det er DIN blogg.
På min blogg som egentlig ble opprettet i skolesammenheng, men som er blitt litt mer enn kun skole, har jeg gjennom nesten et helt år skrevet lengre og kortere innlegg om ting som har skjedd i livet mitt, interesser og meninger.
Håper dere har kost dere med noen av innleggene, for nå er det nemmelig slutt for min del. Bloggen legges desverre litt på is, men jeg kommer sterkere tilbake til høsten.
Takk for et fint blogg-år!
Dette er listen over norges mest leste blogger. Ta en titt? Her er linken.

1 kommentar:

Samfunnsøkonomi sa...

Du behøver ikke slutte ennå da!! selv om vi er ferdig med de obligatoriske innleggene kan du jo skrive om alt mulig annet :) Du skriver veldig bra <3