torsdag 12. februar 2009

Nederlaaaaaand!

Okey, så det er et par dager siden vi fikk vite om vi kommer med til Nederland eller ikke, og jeg har allerede begynt å glede meg til flyturen, å møte verstfamilien og bli kjent med de andre elevene både fra Norge og fra de andre landene.

Den gledelige nyheten om at alle de som søkte seg på utvekslingsturen kom mest sannsynlig til å få være med fikk vi på mandag, men det gikk ikke helt opp for meg før jeg kom hjem fra skolen. Det var da jeg begynte å tenke over hvilken stor mulighet dette er, og hvor utrolig heldige vi elevene fra Sandvika vgs som får lov til å være med på noe slikt.
Ved at vi får praktisert engelsk en hel uke til en hver tid er positivt for en hver elev som egentlig kun har 5 timer engelsk i uken. Vi får også muligheten til å treffe nye mennesker, og vi kommer inn i et nettverk med flere og ulike nasjoner representert. Det er utrolig spennende, og det er morsomt at vi kan bli kjent med så mange ungdom fra ulike deler av verden.

Forventningene begynner å bygge seg opp gradvis og reisen til Nederland er alltid et tema rundt lunsjbordet. Alle sitter med mange spørsmål de gjerne skulle hatt svar på, for eksempel hvor mye klær skal vi ha med oss? Hvilke type sko vi må ta med? Hva slags gaver må vi ta med til vertsfamilien? Og sist men ikke minst, kommer vi til å passe godt sammen med elevene i Nederland og fra de andre utvekslingslandene?

Jeg har selvfølgelig store forhåpninger til å få en sinnsykt bra tur, og flere av elevene har begynt å glede seg allerede. Satser på en super tur jeg sent vil glemme!